I Me Ours: Transport


Nr. jucători: 2-6
Timp: 45 min.

Cum îl desenezi?



  • începe cu un pătrat de 5x5m
  • alege una dintre laturi și împarte-o în 5 părți egale
  • desenează 5 linii paralele, încât să formezi un labirint
  • adaugă liniile scurte
Vei avea nevoie și de câteva bucăți de cretă (câți jucători sunt).
Cu ce desenezi?


Reguli


  • Alegeți câte o bucată de cretă.
  • Primul jucător este cel care a mers cel mai ecent cu un mijloc de transport în comun
  • Începeți de la un capăt al labirintului.
  • Pe rând, aruncați cu creta în față și deplasați-vă acolo unde aceasta a aterizat
  • Odată un jucător ajuns pe un pătrățel, pe acolo nu se mai poate trece, decât dacă cei doi decid să meargă împreună
  • Când doi jucători sunt pe același pătrățel, unul poate alege să o ia înainte. Se păstrează regula că dacă e cineva pe un pătrățel, pe acolo nu se poate trece.



Cum câștigi?


Câștigă cea care a trecut prin tot labirintul de 3 ori (sau de câte ori hotărăsc jucătorii la început).

Adaugă un joc în Bibliotecă

Despre I Me Ours: Transport



Concept

Mergeți împreună sau îi blochezi pe ceilalți pentru a ajunge primul? Vino să joci un joc despre străzi blocate și strategii de deplasare. Jocul face parte dintr-o serie care discută tema proprietații private și comune - în acest caz, din perspectiva transportului. Jucătorii se regăsesc în situația alegerii dintre transport individual sau în comun pentru a parcurge jocul-instalație și a ajunge primii la final. Strategiile și dezbaterile pe care situația de joc le crează ne fac să regândim modul în care ne deplasăm zi de zi.


Context

Seria I Me Ours este compusă din cinci jocuri, fiecare creat în doar o săptămână. De luni până vineri, provocarea era de a veni cu un concept și de a-l dezvolta. Apoi, sâmbătă, jocul era propus unui public timp de 2 ore, de la 5 la 7. În acest timp, jocul este experimentat, jucătorii vin cu sugestii de îmbunătățire. fiecare joc este dezvoltat ca un boardgame la scară mare, încadrat într-un pătrat de 4 pe 4 metri. În timp ce jocurile sunt în mare parte abstracte în formă, fiecare concept este transmis prin intermediul jocului. seria investighează proprietatea (privată și comună) din 5 perspective diferite: transport, locuință, hrană, muncă și oraș. Am ales acest subiect pentru a plasa jocul într-un context și o dezbatere socio-politică actuală. Jocul prezintă o miză atât pentru jucători, cât și pentru scena artistică est-europeană. Conflictul aparent dintre subiect și formă (proprietate și joc) face ca tema să fie privită dintr-un punct de vedere mai neobișnuit, depășind astfel anumite preconcepții existente. În același timp, acest subiect aduce jocul într-o situație limită, în care chiar și caracterul său ludic este (aparent) subminat.


Echipa: Maria Mandea, Teodora Ungureanu, Ștefan Bunicelu, Diana Păun, Dana Pârvulescu, Iselin Huluba și toți ceilalți care au participat la jocuri (peste 100 de jucători).
Foto: Didi Elena, Teodora Ungureanu