I Me Ours: Locuire


Nr. jucători: 2 sau 4
Timp: 20 min.


Cum îl desenezi?

  • începe cu un pătrat de 5x5m
  • desenează puncte la fiecare 1 m
  • în colțuri, desenează câte o linie de 1 m
Vei avea nevoie și de câteva bucăți de cretă (câți jucători sunt.
Cu ce desenezi?


Reguli

  • Stabiliți o ordine pentru a începe și alegeți câte o bucată de cretă.
  • Începeți fiecare din câte un colț, pentru 4 jucători. Pentru 2 jucători începeți din colțuri opuse
  • Pe rând, adăugați câte o linie între două puncte.
  • Încearcă să-ți imaginezi liniile de pe jos ca pe niște ziduri prin care nu poți trece. Ele sunt pereții apartamentului tău.



Cum câștigi?


Cine are cel mai mare apartament (suprafață) câștigă. Opțiune: Apartamentul cu cei mai mulți jucători este câștigător.

Adaugă un joc în Bibliotecă

Despre I Me Ours: Locuire



Concept

Ce înseamnă să locuiești în comun? În jocul IMO Locuire discutăm despre cum ne împărțim spațiul în care trăim. Avem un spațiu, un etaj de bloc și trebuie să-l împărțim. E desenat pe jos și pe rând desenăm pereți.
Ce facem? Locuim împreună sau încercăm să ne asigurăm pentu noi cel mai mare spațiu, în detrimentul celorlalți? Ce strategie vei adopta pe măsură ce și ceilalți își închid apartamentul propriu?

Strategiile și dezbaterile pe care situația de joc le crează ne fac să regândim modul în care locuim zi de zi.


Context

Seria I Me Ours este compusă din cinci jocuri, fiecare creat în doar o săptămână. De luni până vineri, provocarea a fost de a veni cu un concept și de a-l dezvolta. Apoi, sâmbătă, jocul a fost jucat timp de 2 ore, de la 5 la 7. În acest timp, jocul a fost experimentat, jucătorii venind cu sugestii de îmbunătățire.

Seria investighează proprietatea (privată și comună) din 5 perspective diferite: transport, locuință, hrană, muncă și oraș. Am ales acest subiect pentru a plasa jocul într-un context și o dezbatere socio-politică actuală. Jocul prezintă o miză atât pentru jucători, cât și pentru scena artistică est-europeană. Conflictul aparent dintre subiect și formă (proprietate și joc) face ca tema să fie privită dintr-un punct de vedere mai neobișnuit, depășind astfel anumite preconcepții existente. În același timp, acest subiect aduce jocul într-o situație limită, în care chiar și caracterul său ludic este (aparent) subminat.

Echipa: Maria Mandea, Teodora Ungureanu, Ștefan Bunicelu, Diana Păun, Dana Pârvulescu, Iselin Huluba și toți ceilalți care au participat la dezvoltarea seriei de jocuri (peste 100 de jucători).